Rowerem od Świnoujścia do Piasków 2022, część 2

od Rowów do granicy z Rosją w Piaskach (szlakiem EuroVelo 10 / R10)

opis, mapa i galeria zdjęciowa

Dzień 5, środa, 15.06.2022

Trasa: Rowy - Smołdzino - Wierzchocino - Rumsko - Święcino -

- Cecenowo - Wicko - Maszewko - Bargędzino - Sasino, dystans 63 km

Trasa z początku OK. Szlak R10 wzdłuż północnego brzegu jez. Gardno bardzo ładny. Potem po skręcie w lewo w stronę Smołdzina już gorzej - nierówne płyty.

Od Smołdzina stwierdziliśmy, że jedziemy w kier. DW 213 i nią co najmniej do Wicka, omijając Kluki i podobno mocno zapiaszczony kawałek w okolicach wsi Gać.

W Wierzchocinie nawigacja skierowała nas na Rumsko. Początek fatalny - kocie łby. Przejeżdżający traktorzysta nie był tutejszy i nie umiał powiedzieć, czy cały

kawałek będzie z taką nawierzchnią. Jednak zaryzykowaliśmy. Najpierw kocie łby zamieniły się w polną drogę, by potem w okolicach małego leśnego

jeziorka pojawił się spory kawałek nowego przebiegu R10. Ładnie ułożone nowe betonowe płyty, wiaty do odpoczynku i nowe tabliczkami szlaku.

Niestety przed Rumskiem ładny kawałek się skończył i dziurawym asfaltem dojechaliśmy do DW 213. Po drodze kawka na Orlenie w Główczycach

i do Wicka. W Wicku stwierdziliśmy, że Łebę omijamy i jedziemy przez Maszewko do Sasina. Na koniec nawigacja zrobiła nam skrót.

Ostatnie 3 km pokierowała nas przez pola i łąki. "Wpłynąłem na suchego przestwór oceanu..." Adam Mickiewicz. :)

Cecenowo. Kościół.

Okolice Sasina. Płyniemy przez kwiaty. :)

Dzień 6, czwartek, 16.06.2022

Trasa: Sasino - Osetnik - Lubiatowo - Białogóra - Piaśnica - Dębki - Karwia -

- Sławoszyno - Starzyński Dwór - Łebcz - Gnieżdżewo - Puck, dystans 70 km

Tu mogę już pochwalić woj. Pomorskie. Trasa R10 bardzo dobra. Od Osetnika do Lubiatowa ciemny leśny szuter, dalej jasny szuter. Jechało się elegancko.

Kawka w Białogórze, potem postój przy ujściu Piaśnicy (sporo ludzi, w tym możliwość spływu kajakowego - może kiedyś skorzystamy). Za Dębkami R10 odbił

w prawo na Karwieńskie Błota, my jednak pojechaliśmy do Karwi, bo chciało nam się jeść i mieliśmy ochotę na zupę rybną. I trafiliśmy do baru bez nazwy,

przy ul. Rybaków 42, gdzie była dobra zupa za 15 zł. :) Dalej jechaliśmy na południe do Sławoszyna, by wskoczyć na lubianą przez nas i kilka razy

już zaliczoną ścieżkę rowerową po trasie dawnej linii kolejowej Krokowa - Swarzewo. Zboczyliśmy w Starzyńskim Dworze na działkę do mojej siostry

i załapaliśmy się na grilla. A potem znów na ścieżkę, do Łebcza i Gnieżdżewa, gdzie odwiedziliśmy budowę naszego domu. No i na nocleg do Pucka.

Okolice Słajszewa.

Lubatowo. Plaża.

Piaśnica. Dawny słup graniczny RP.

Rzeka Piaśnica.

Piaśnica. Plaża.

Dzień 7, piątek, 17.06.2022

Trasa: Puck - Żelistrzewo - Osłonino - Rezerwat Beka - Mosty -

- Mechelinki - Gdynia - Sopot - Gdańsk - Sobieszewo, dystans 70 km

Trasa R10 OK. Ponieważ była wyższa temperatura i brak chmur, to postoje były częste, żeby uzupełniać płyny i krem na skórę przeciwsłoneczny. :)

W Mechelinkach kawa. W Sopocie zupka. W Gdańsku nad Motławą koło żurawia druga kawa, w Sobieszewie prawie u celu rybka. :)

Rezerwat Beka.

Mechelinki. Molo.

Mechelinki. Plaża.

Sopot.

Sopot. Plaża.

Sopot. Grand Hotel.

Gdańsk. Sołdek.

Dzień 8, sobota, 18.06.2022

Trasa: Sobieszewo - Świbno - prom przez Wisłę - Mikoszewo - Jantar - Stegna - Sztutowo - Kąty Rybackie-

- Skowronki - przekop Mierzei Wiślanej - Krynica Morska - Piaski - Granica z Rosją, dystans 64 km

Trasa bardzo dobra. Z Sobieszewa do Świbna ścieżką przy drodze, promem na drugi brzeg Wisły (prom pełen samochodów, ludzi i rowerzystów) i dalej R10 przez lasy.

W Kątach Rybackich przerwa na kawę. Dalej słynny przekop Mierzei Wiślanej (dużo ludzi ciekawych tego wynalazku, przekop już napełniony wodą). Przed Krynicą

szlak R10 wychodzi na wydmę nad brzegiem morza, piękne widoki. W Krynicy zupka i udaliśmy się na kwaterę. Tu zrzuciliśmy bagaże z rowerów. Po krótkim

odpoczynku, bez obciążenia, na ostatni kawałek przez Piaski, do granicy z Rosją. Wycieczka zakończona pomyślnie przy szlabanie granicznym. THE END. :)

Mapa trasy (ślad z GPS):

Sobieszewo.

Świbno.

Ujście Wisły.

Przekop Mierzei Wiślanej.

Szlak R10 w okolicach Krynicy Morskiej.

Krynica Morska. Promenada.

Piaski. Granica z Rosją.

Granica z Rosją. Rumaki u celu podróży. :)

Granica z Rosją.

Rumaki całe i zdrowe. My też. THE END. :)