CB radio, rejestrator - kamerka, nawigacja GPS

 

Radio CB mam z poprzednich samochodów, jest to model TTI 880, jestem z niego zadowolony. Antenę też mam - President Indiana (nie rzucająca

się w oczy czarna, bez cewki). W poprzednich samochodach montowałem antenę na stałe w dachu. Tym razem jednak stwierdziłem, że nie będę

dziurawił dachu S-Maxa i postanowiłem korzystać z uchwytu magnesowego. CB radio zamontowałem po lewej stronie kierownicy, montując

jego uchwyt do otwieranej klapki małego schowka. Zasilenie CB radia pociągnąłem bezpośrednio od gniazda zapalniczki w konsoli środkowej.

 

                                        

 

Kabel antenowy od radia CB przeciągnąłem w bok, pod uszczelkę otworu drzwi i dalej dołem, w kierunku tyłu samochodu pod uszczelkami

i plastikami. Z tyłu w bagażniku pod lewym plastikowym czarnym boczkiem i wypuściłem go w zagłębienie przy siłowniku klapy bagażnika.

Tu zrobiłem na kablu złączkę skręcaną, aby w każdej chwili móc zdjąć z dachu uchwyt magnetyczny anteny. Dalej kabel biegnie do góry

i wychodzi na dach do uchwytu magnetycznego. Oczywiście pod uchwyt magnetyczny nakleiłem przezroczystą folię chroniącą lakier.

 

                                                                                

 

Do rejestracji drogi i różnych niespodziewanych zdarzeń mam rejestrator samochodowy GS1000 posiadający odbiornik GPS, dzięki czemu

na zarejestrowanym materiale filmowym jest zapisana prędkość samochodu i jego położenie. Dzięki odpowiednim programom można potem

analizować przebytą trasę, np. na mapach pochodzących z google maps. Rejestrator zamonowałem na przedniej szybie, z prawej strony lusterka

wstecznego w takim miejscu, aby widok był przez obrszar oczyszczany przez prawą wycieraczkę. Zasilanie kamerki zostało zrealizowane

za pomocą oryginalnej ładowarki. Kabelek od kamerki do ładowarki został pociągnięty pod osłoną mocowania lusterka wstecznego, dalej

pod podsufitką w prawą stronę, następnie pod osłoną prawego słupka przy krawędzi prawych przednich drzwi, pod uszczelką i następnie

pod obudową schowka. Ładowarka została podłączona pod bezpiecznik F20 w skrzynce bezpieczników nad nogami pasażera. Na tym

bezpieczniku napięcie pojawia się po włączeniu zapłonu i dzięki temu rejestrator działa tylko wtedy, gdy włączony jest zapłon.

 

 

Od dawna używam nawigacji samochodowej. Do niedawna był to model NavRoad Auro S6. Jednak nawigacja ta miała słaby odbiornik GPS,

co powodowało że w samochodach posiadających przednią szybę ogrzewaną (np. Ford) lub metalizowaną (np. poprzedni Renault Scenic) bardzo

długo poszukiwała sygnału GPS i często go gubiła. Dlatego postanowiłem ją wymienić na jakiś inny model, posiadający bardzo czuły odbiornik GPS.

Dzięki informacjom z internetu wybrałem model Becker Active 5. Sprawdziłem go w różnych samochodach, łapie sygnał bardzo szybko. W S-Maxie

postanowiłem tą nawigację zamontować tak, aby nie widać było kabli. Oryginalne plecki zasilające, które mają tzw. system mocowania HR, za

pomocą uchwytu HR zamontowałem do lewego wlotu powietrza na desce. Kabel od tych plecków wpuściłem nad przyciskiem parktronika pod deskę.

 Ładowarka została podłączona do gniazda zapalniczki w konsoli środkowej przez dodatkowy wyłącznik dźwigienkowy, który umieściłem pod kierownicą.

Na kartę micro SD w nawigacji wgrałem wszystkie używane przeze mnie do tej pory programy nawigacyjne: AutoMapę, iGo8 oraz OziExplorera.

Przerobiłem nakładkę, która instalowała się z AutoMapą i dawała wybór: AM czy program nawigacyjny Beckera. Nakładkę przerobiłem tak,

że mam ładne zdjęcie jako tło oraz cztery przyciski do wyboru: AM, iGo8, Ozi, Becker. Montaż nawigacji pokazałem poniżej na zdjęciach:

 

                                                                                

 

 

Powrót na stronę nadrzędną