Moje auto

(od czerwca 2007 do marca 2013)

Citroen Xsara Picasso 1,8i 16V Exclusive (2002)

 

Oto mój samochodzik. Citroen Xsara Picasso. Lubię okrągłe kształty, przesiadłem się na Pikusia z Daewoo Matiza. Także

Pikuś to taki większy brat Matiza. :) Jak widać na poniższych zdjęciach na pierwszy rzut oka Pikuś nie wyróżnia się niczym

szczególnym. No może poza tym, że jest sterowany przez 2 antenki na dachu (ale o tym na stronie o CB).

 

                                                                               

 

Wnętrze też wygląda normalnie, jak w każdym innym Pikusiu. Tylko na siedzenia założyłem pokrowce, kupione

na Allegro u sprzedawcy, który sam szyje pokrowce na wymiar, do konkretnego auta i z konkretną specyfikacją

(np. otwory na boczne poduszki powietrzne, odpowiednie zagłówki, podłokietniki, etc.)

 

                                                                               

 

                                                                               

 

Pikuś jest autem dynamicznym, ale podczas dynamicznej jazdy lubi spożyć spore ilości paliwa. Dlatego zaraz po zakupie

i zrobieniu przeglądu (wymiana wszystkich filtrów, wymiana oleju, płynu chłodzącego i hamulcowego, wymiana szczęk

i klocków hamulcowych, wymiana czynnika i sprawdzenie klimatyzacji) w aucie została zamontowana sekwencyjna

instalacja gazowa LPG IV generacji typu STAG-300. Butla o pojemności 50 litrów została zamontowana w miejsce koła

zapasowego - pod podłogą bagażnika (koło zapasowe od tej pory jeździ w bagażniku). Instalacja LPG sprawuje się bardzo

dobrze, nie czuć różnicy przy jeździe na benzynie i na LPG, nic nie szarpie podczas przełączania. Po ściągnięciu

oprogramowania ze strony producenta oraz po zakupie odpowiedniego kabelka z interfejsem USB można samemu

za pomocą laptopa regulować sterownik instalacji. Na zdjęciach elementy instalacji w komorze silnika.

 

                                                                               

 

Nie byłbym sobą, gdybym nie poddał Pikusia pewnym usprawnieniom i modyfikacjom. Zacząłem od montażu czujnika

cofania, potem były automatyczne światła dzienne i przekaźnik odciążający styki w stacyjce. Następnie auto

wzbogaciłem o nawigację samochodową i CB radio. A poniżej linki do opisów poszczególnych modyfikacji. Oczywiście

informacje tam zawarte mogą być wykorzystywane do innych modeli samochodów. Co szczerze polecam, bo każde

usprawnienie i modyfikacja auta wykonane własnymi rękami i wg własnego pomysłu to czysta satysfakcja dla właściciela.

 

Usprawnienia, modyfikacje, porady:

 

Czujnik cofania

 

Przekaźnik odciążający styki stacyjki

 

Automatyczne światła dzienne

 

Nawigacja samochodowa

 

CB radio

 

Inne porady

 

 

Powrót na stronę główną